ПЛАН роботи на 2021-2022 навчальний рік

 

ПОГОДЖЕНО

Директор ШЦПР ПП

________ Зінаїда ЧУХНО

«   » _________2021 року

 

  ПЛАН

роботи методичного об`єднання

вчителів зарубіжної літератури та російської мови

закладів загальної середньої освіти  

Шосткинської міської територіальної громади

 на 2021-2022 навчальний рік

 

1.          Аналіз роботи  методичного обєднання вчителів зарубіжної літератури та російської мови за минулий рік та завдання на новий навчальний рік

 

У 2020 – 2021 навчальному році методичне  обєднання  вчителів зарубіжної літератури та російської мови працювало над науково-методичною проблемною темою «Формування інноваційної культури вчителя зарубіжної літератури та російської мови як важливого чинника забезпечення якісної освіти, реалізації державних освітніх ініціатив, творчого та інтелектуального розвитку особистості». У своїй роботі, враховуючи методичну тему, учителі намагалися реалізувати основні напрямки та завдання. Кадровий склад методичного об`єднання вчителів зарубіжної літератури та російської мови у минулому навчальному році змінився у зв’язку з утворенням Шосткинської міської територіальної громади.

Було проведено 1 планове засідання в очній формі, на якому педагоги заслухали  аналіз роботи методичного об’єднання за минулий навчальний рік, ознайомилися з методичними рекомендаціями, нормативними та інструктивно- методичними документами які регламентують освітній процес із зарубіжної літератури, російської мови у закладах загальної середньої освіти. Учителі ознайомились також з рекомендаціями щодо організації на початку навчального року проведення вхідного оцінювання учнів з метою діагностування рівня навчальних досягнень учнів за попередній рік та планування коригуючого навчання. Два наступні засідання відбулися у формі онлайн. Педагоги обговорили питання щодо впровадження сучасних форм, методів навчання, технології та засоби навчання, зокрема використання інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі, організацію освітнього процесу в умовах дистанційного навчання, проєктне навчання, методику здійснення формувального, поточного і підсумкового оцінювань, застосування прийомів збагачення усного й писемного мовлення учнів. Виступи були у формі аналітичної доповіді, методичного інструктажу, експрес-повідомлення, презентації та методичного практикуму. Усі питання було розглянуто. Педагоги взяли активну участь у їх обговоренні.  

Атестацію в минулому році пройшли вчителі М. Долгова  (ШСШ № 1),              Т. Василенко (гімназія),  В. Щербак, О. Савельчук (ЗОШ № 4), Н. Копейко  (ЗОШ № 5),  О.Сугоняко (ЗОШ № 9), Р. Копа (ЗОШ № 11). Учителі брали активну участь у роботі методичного об’єднання, виступали з доповідями, були учасниками конкурсів фахової майстерності, семінарах тощо.

19 березня 2021 року відбувся онлайн-семінар учителів зарубіжної літератури: «Особливості застосування освітніх інновацій у стандартних і нестандартних ситуаціях». Із презентацією «Освітні інноваційні технології» виступила С. Касьяненко, консультант ШЦПР ПП. Педагогічну майстерню «Використання мультимедійних ресурсів та додатків Googl для реалізації системи дистанційного навчання» презентувала О. Сугоняко (ЗОШ № 9). Поділилися досвідом, продемонстрували фрагменти уроків О. Савельчук (ЗОШ № 4), Т. Василенко (гімназія), Н. Копейко (ЗОШ № 5). Залучила до майстер-класу «Методологія Блума» учитель зарубіжної літератури ЗОШ № 11 Р. Копа, яка ознайомила присутніх із сучасними інноваціями в освітньому процесі. Учителі Т. Василенко (гімназія), О. Савельчук (ЗОШ № 4) брали участь у фестивалі інноваційних уроків та отримали сертифікати.

Ураховуючи карантинні обмеження, ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з російської мови і літератури у цьому році не відбувся, але вчителі активно готували дітей до участі.

Здобувачі освіти закладів освіти взяли активну участь у Міжнародній грі із світової (української і зарубіжної) літератури «Sunflower» (координатор Т. Лукашенко, ЗОШ № 11, кількість учасників – 608 осіб).

Підвищилась активність педагогів щодо участі у вебінарах, онлайн-курсах, семінарах,  еd-campах тощо: С. Марченко (ШСШ № 1), О. Савельчук (ЗОШ № 4), С. Кусочкіна, В. Сапегіна (ЗОШ № 8), О. Сугоняко (ЗОШ № 9), Р. Копа (ЗОШ № 11). Учителі ділилися  інформацією на засіданнях методичного об’єднання.

Педагоги активно публікують свої наробки в освітянських та інтернет-виданнях  (В. Сапегіна,  С. Кусочкіна (ЗОШ № 8), О. Сугоняко (ЗОШ № 9), Т. Василенко (гімназія), Р. Копа (ЗОШ № 11).

Педагогам учасно надавалась консультативна допомога.

На належному рівні працює блог учителів зарубіжної літератури та російської мови (координатор Р. Копа, ЗОШ № 11), на якому вчителі популяризують власний досвід роботи, обмінюються теоретичним та методичним матеріалом.  

Аналіз діагностичних анкет учителів виявив, що роботою методичного об’єднання  вони задоволені. Педагоги внесли свої пропозиції щодо планування роботи методичного об`єднання  на 2021-2022 навчальний рік. Виникли запити з використання технологій дистанційного навчання, використання ІКТ, освоєння інноваційних методів, прийомів та технологій навчання.

Таким чином, аналіз роботи методичного об’єднання  вчителів зарубіжної літератури та російської мови за 2020-2021 навчальний рік показав, що всі проблеми та завдання реалізовано.

У 2021-2022 навчальному році  методичне обєднання  вчителів зарубіжної літератури та російської мови продовжить працювати  над науково-методичною проблемою «Формування інноваційної культури вчителя зарубіжної літератури та російської мови як важливого чинника забезпечення якісної освіти, реалізації державних освітніх ініціатив, творчого та інтелектуального розвитку особистості».

Пріоритетні напрямки та основні завдання на новий навчальний рік:

1.  Працювати над реалізацією основних вимоги  освітніх програм.

2. Організувати освітній процес та роботу методичного обєднання  на  компетентнісно орієнтованих засадах та засадах педагогіки партнерства.

3. Упроваджувати у практику роботи інноваційні технології, методи та форми навчання; постійно працювати над розвитком професійної компетентності педагогів.

4. Забезпечувати ефективність використання інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку.

5. Працювати над підвищення рівня самоосвіти, залучати педагогів до творчої співпраці, обміну досвідом.

6. Продовжити роботу щодо виявлення та роботи зі здібними та обдарованими учнями.

7. Активізувати педагогічних працівників до участі у фахових конкурсах, конференціях, семінарах, тренінгах, фестивалі інноваційних уроків тощо.

8. Популяризувати власні творчі доробки у фахових виданнях та на освітянських інтернет-платформах та сайтах.

9. Продовжити роботу блогу вчителів зарубіжної літератури та російської мови.



2.Засідання комісії:

 

№з/п

Тематика  засідань

Форма

Методи проведення

Дата

Місце

Відповідальні

І засідання

 

 

Серпень

 

пень

2018

ШСШ № 1

С. Марченко, керівник МО

1.

Аналіз роботи методичного об`єднання  за минулий рік і завдання на новий 2021 – 2022  навчальний рік.

Затвердження плану роботи методичного об'єднання

 Секція конференції

Аналітична доповідь

 

 

 

С. Марченко,

ШСШ № 1

 

Учителі зарубіжної літератури та російської мови  

2.

Ознайомлення з нормативно-правовою базою, методичними рекомендаціями щодо викладання зарубіжної літератури та російської мови на 2021 – 2022 навчальний рік

Експрес-інформація

Методичний інструктаж

Н. Сбітна,

ШНВК-ліцей

С. Марченко,

ШСШ № 1

3.

 Аналітичний огляд науково-методичної літератури, інтернет-ресурсів для якісної роботи вчителя

 

Огляд-презентація

Л.Пилипенко,

гімназія 

 4.

 Реалізація здоров'язбережувальної технології у процесі організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання

Майстер-клас

Ю. Дмитренко,

ШСШ № 1

5.

 Особливості організації навчання в інклюзивних або спеціальних класах

Презентація

О. Макаренко,

ЗОШ № 10

6.

  Особливості планування вивчення теми, курсу з предмета

 

Методичний практикум

 

 

Л. Сорока,

ЗОШ № 5

 

ІІ засідання

 

 

Січень

ШСШ №1

С. Марченко, керівник МО

1.

 Формування новітніх STEM-компетентностей на уроках російської мови та зарубіжної літератури

Лекційно- семінарська

Повідомлення

 

 

Л.Тивицька,

ЗОШ № 7

2.

 Методи роботи щодо ліквідації прогалин в знаннях здобувачів освіти

Майстер-клас

Ю.Осадча,

Погребківська ЗОШ

3.

  Психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку

Виступ-презентація

 

 

С. Крапивна,

практичний психолог ШСШ № 1

4.

Особливості роботи над учнівським проєктом

Презентація

О.Московка,

ШНВК № 6

5.

Аналіз результатів олімпіад та конкурсів (ІІ етап, І семестр).

Інформація

С. Марченко,

керівник МО

6.

Методичний кейс «Із досвіду роботи вчителів, які атестуються» (Ю.Дмитренко, ШСШ № 1; Т.Лукашенко, ЗОШ № 11)

Виступ-презентація

 

 

Вчителі, які атестуються

ІІІ засідання

 

 

Березень

ШСШ № 1

С. Марченко, керівник МО

1.

 Стратегія роботи вчителя зарубіжної літератури та російської мови щодо формування позитивної самооцінки учнів

 

 

Засідання- конференція

Виступ-презентація

 

 

Л.Фролова,

Погребківська ЗОШ

2.

 Методичний практикум «Твори сучасних авторів: ефективні форма та методи зацікавлення сучасного читача»

Майстер-клас

С. Кусочкіна,

ЗОШ № 8

3.

Особливості викладання зарубіжної літератури у період становлення нової української школи                                               

Педагогічне плато

Н. Федорченко,

Івотський НВК

4.

Про порядок закінчення навчального року відповідно до рекомендацій МОН, департаменту освіти і науки

Інформація

Л. Шелунцова,

ЗОШ № 7

5.

Аналіз результатів олімпіад та конкурсів (ІІІ етап, ІІ семестр).

Інформація

С. Марченко,

ШСШ № 1

6.

Діагностика потреб, інтересів та запитів педагогів.

 

Анкетування

 

 

С. Марченко,

ШСШ № 1)

 

3. Робота між засіданнями:

 

№ з/п

Зміст роботи

Дата

Місце

Відповідальні

3.1.          Організаційно-методична діяльність:

1.

Індивідуальні консультації з навчальної діяльності

Протягом року

ШСШ № 1

С.Марченко,

керівник МО

2.

Вивчення досвіду роботи вчителів, які атестуються 

Протягом року

ЗЗСО

С.Марченко,

керівник МО

3.

Майстер-клас «Використання цифрових технологій у роботі вчителя зарубіжної літератури та російської мови» (з досвіду роботи з освітніми онлайн-сервісами, платформами, особливості роботи з інтерактивними онлайн-дошками, створення відеоуроків тощо)

Листопад

 ШСШ № 1

С. Касьяненко, консультант

Ю.Дмитренко, ШСШ №1,

О. Савельчук, ЗОШ № 4,

С. Хрущова, ЗОШ № 5,

С. Кусочкіна, ЗОШ № 8,

О. Сугоняко, ЗОШ № 9

Т. Лукашенко, ЗОШ № 11

4.

Участь у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури

Склад журі:

С. Марченко, Н. Марченко, (ШСШ № 1),

О. Савельчук (ЗОШ № 4),

Н. Копейко, С. Хрущова (ЗОШ № 5),

Л. Шелунцова (ЗОШ № 7 ),

В. Сапегіна (ЗОШ № 8),

Р. Копа (ЗОШ № 11),

Н. Свіжевська (ШНВК № 6),

І. Кролевецька (Воронізька ЗОШ)  

Листопад –

грудень 

ШСШ № 1

С. Марченко – голова журі,

С. Кусочкіна – заступник голови

5.

Тренувальні збори по підготовці учнів до ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури

Січень –

лютий

ЗОШ № 8

В. Сапегіна

6.

Участь у міському фестивалі інноваційних уроків

Лютий

 

ЗЗСО

Учителі зарубіжної літератури та російської мови

7.

Методичний онлайн-порадник «Сучасні технології навчання в роботі вчителя зарубіжної літератури та російської мови»

Квітень

ЦПР ПП

С. Касьяненко, консультант

С. Марченко, керівник МО

3.2.          Описово-корекційна діяльність:

1.

Обмін досвідом роботи на засіданнях МО, методичних заходах

Протягом року

ЗЗСО

Учителі зарубіжної літератури та російської мови

2.

Взаємовідвідування уроків (за можливості)

ЗЗСО

Учителі зарубіжної літератури та російської мови

3.3.                Інформаційно-просвітницька діяльність

1.

Наповнення блогу вчителів зарубіжної літератури та російської мови

Протягом року

ЗЗСО

Р. Копа, ЗОШ № 11

2.

Підвищення кваліфікації педагогів на курсах, участь у конференціях, семінарах, тренінгах різних рівнів

ЗЗСО

Учителі зарубіжної літератури та російської мови

3.

Видавнича діяльність учителів зарубіжної літератури та російської мови. Самоосвітня діяльність

ЗЗСО

Учителі зарубіжної літератури та російської мови

 

3.4.               Експериментально-дослідницька діяльність

1.

Конкурс-захист учнівських дослідницьких робіт МАН

Склад журі:

С.Марченко, керівник МО, голова журі

О. Савельчук, ЗОШ № 4

Н. Копейко, ЗОШ № 5

С. Кусочкіна, ЗОШ № 8

Грудень

МАН

Учителі зарубіжної літератури та російської мови,

учні, які захищають роботи МАН

2.

Участь  у фестивалі інноваційних уроків

Січень – лютий

ЗЗСО

  

Учителі зарубіжної літератури та російської мови

3.5.               Експертно-діагностична діяльність

1.

Аналіз кадрового складу вчителів

Серпень

ШСШ № 1

С. Марченко, керівник МО

2.

Аналіз результатів участі у ІІ, ІІІ етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури, робіт МАН, предметних інтерактивних конкурсів та турнірів,  моніторингів

Протягом року

ЗЗСО

Члени журі

3.

Аналіз тем самоосвіти педагогів

ЗЗСО

Учителі зарубіжної літератури та російської мови

4.

Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів зарубіжної літератури та російської мови за рік. Вивчення потреб педагогів

Березень

 

ШСШ № 1

С. Марченко, керівник МО

 

 

План  роботи обговорено і схвалено на засіданні методичного об’єднання  26.08.2021 р.

 

 

Керівник методичного об’єднання                                                                                                               Світлана МАРЧЕНКО

вчителів зарубіжної літератури та російської мови                                                                                                                      

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий